söndag 28 juli 2013

Ett skepp kommer lastat....

med massa lapptäcken.

När dottern föddes, så började jag att sy.... det första jag sydde var ett lapptäckte till vagnen.
När jag kollade på täcken/filtar så tyckte jag att allt var så himla kill- eller tjej färgat. blått eller rosa. Och de mesta tjejiga var så himla puttinuttigt.... jag ville ha något lite tuffare och annorlunda, nått som ingen annan har. :)

Så det första jag sydde blev ett cerice/svart täcke med döskallar och glitter. :)

Nedan följer de täcken som jag har sytt hitintills. Kanske inte de bästa fotona men de får duga. :)

Det första lapptäcket jag sydde till min dotter.
"Rutorna" kommer från Usa och baksidan är enkel svart från Jofotex.

Detta täcke sydde jag till en kompis dotter som en välkommen till världen present.
Även här kommer "rutorn" från USA, men för att få täcket större så använde jag det svarta bakside tyget även mellan rutorna, även denna gången är tyget från Jofotex

Detta var en beställningen till en väns dotter, även detta till en barnvagn.
Men på denna är "rutorna" sydda i flanell, även dessa från USA. Dock är baksidan i brun fleece för att ge lite extra värme. Fleecen är från Jofotex. 


Ytterligare ett täcke till min dotter, när allt var ihop satt så upptäckte jag att den sista raden hade hamnat upp och ner... se uppe i högra hörnet. ;)
"Rutorna" är från usa, och det svarta tyget är från Jofotex.

Detta beställdes som en gåva till till en väns, kompis, dotter. :)
Tänkte jag skulle testa nått nytt, och satte då små rosa rutor för att bryta av.
"Rutorna" är från USA och det cerisa tyget är från Jofotex, det ljus rosa är från Panduro Hobby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar